Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Hello From The Kawarthas - tidlig høst farger, fugleskremsler og froskemenn

Fall er en av de vakreste årstidene i Ontario når skog lyse opp i nyanser av gult, oransje og rødt. Det er den perfekte tid for stasjoner i landet, for å besøke små landsbyer, sjekk ut bondens marked, delta på landet messer. Vi har hatt en lang varm sommer i år, selv mens jeg skriver dette venter vi temperaturer 10 grader Celsius over gjennomsnittet. Som et resultat av fallet farge sesongen er litt forsinket, men som ikke endrer det faktum at det var tid for et land kjøring tour.During den Servas konferansen i Vancouver Jeg gjorde en stor sammenheng, møtte jeg en kar Ontarian, en dame i hennes 50s ved navn Julie som bor nord for Peterborough i Ontario Lake Country. Og som er Servas tradisjon, hun sjenerøst tilbød henne gjestfrihet og inviterte meg til å komme opp og besøke henne på Buckhorn Lake. Jeg igjen på lørdag på rundt 16:00, og selv om jeg har mistet et par ganger, knapt to timer senere jeg kom til hennes vakre hus på Buckhorn innsjøen.Vi tilbrakt en fantastisk kveld chatter og matlaging et måltid sammen som var så deilig at jeg pakket i to store porsjoner. Vi snakket om mange emner og rørte på overganger i livet, hvem vi egentlig er når du fjerner stillingstitler, materielle eiendeler, våre overbevisninger med våre ektefeller - hva er egentlig igjen på slutten av dagen. Det var en veldig interessant diskusjon, jeg alltid liker å snakke med folk som har mer livserfaring enn jeg do.Not overraskende, er Julie en veldig interessant person, hun er en "mangfold ekspert" og lærer organisasjoner hvordan man skal håndtere effektivt med en multi- kulturell arbeidsstyrke. Hun deltar også i en rekke frivillige organisasjoner (inkludert Servas), spiller tennis og volleyball, går for lange turer, kano, spiller piano, synger i kor, for å nevne noen få av hennes aktiviteter. Jeg spurte henne om hun noen gang blir ensom i ro på Lake Country, etter å ha levd mesteparten av sitt liv i storbyområdet sentrum av Toronto. Svaret var en definitiv nei, og når jeg hørte på alt hun har jeg innsett at med en slik aktiv sosial kalender ville det være svært vanskelig å føle seg ensom eller få bored.What er alltid stor om et personlig besøk er kontakt med en lokal ekspert, som virkelig kjenner området. Julie tok meg på en liten drivende omvisning i nakken av skogen (bokstavelig talt) og viste meg noen av hennes favorittsteder, som inkluderer Fothergill Island, Narrows den Gannon Conservation Area og landet kjøretur til landsbyen Buckhorn.The Kawartha området er full av innsjøer, er mange av dem koblet til og utgjør en del av Trent-Severn Waterway System som forbinder Lake Ontario med Georgian Bay, en del av Lake Huron, over en avstand på 387 km gjennom en alvorlig av heis låser. Kawarthas er en av de tre viktigste populære getaway områder for Ontarians som inkluderer Muskoka, Haliburton Highlands, og Kawarthas. Under vår stasjonen Julie pekte ut en av de landlocked innsjøer som ikke er koblet til låsesystem, Sandy Lake, som har en bunn av sand og leire, som resulterer i en ofte turqouise utseende, noe som minner om berømte Lake Louise i Vest-Canada. Sandy Lake er et svært populært sted for feriehjem og hele kawartha området har tusenvis av hytter, leirer og feriesteder, fra enkle vaktmester hytter til luksuriøse resorts og konferanse centres.Of selvfølgelig fall er tid for innhøsting også, er Halloween nærmer seg også , og en av de store høst tidsfordriv i hytte landet synes å være etableringen av alle former for fugleskremsler. De var over alt, foran private boliger, bed & breakfast, skoler, samfunnshus, kirker, selv på broer, og jeg begynte snapping unna med mitt kamera for å dokumentere dette landlige kreativitet. Min favoritt fugleskremsel møter inkludert et bryllup scene, "frokost på sengen" foran en B & B, og noen "fugleskremsel småkriminelle" klatring gjerdet av en baseball diamond.After si farvel til Julie og takke henne for hennes store gjestfrihet, bestemte jeg meg for å gjøre en liten sløyfe rundt Buckhorn Lake og jeg sjekket ut landsbyen Burleigh Falls. Jeg gikk ut av bilen og gikk ned på de flate steiner ved elven som går ned i Cascades i Stoney Lake. Burleigh Falls er en søt liten landsby som ligger ved samløpet av Lovesick Lake og Stoney Lake, og har et par restauranter og en rekke andre accommodations.One ting jeg ikke skjønner er at Stoney Lake er en lokal dykking spot. Da jeg gikk forbi kaskader og ankom litt lysning, så jeg en dykker i fullt utstyr som kommer ut av vannet. Han forklarte meg at det var problably om 20 eller så dykkere i sjøen, og at de utforsker den steinete sjøbunnen som tilsynelatende inneholder også en dyp trench.From Burleigh Falls jeg fortsatte min vei sørover og stoppet på Youngs Point, som huser en av slusene i Trent-Severn Waterway System. Denne lille byen markerer starten på det kanadiske skjold og ble avgjort i 1825. Den opprinnelige låsen her ble bygget tidlig på 1870-tallet. Jeg stoppet på Lockside Trading Company, som tilbyr hytte land klær, møbler, en rekke suvenirer og hjem dekorere elementer, samt noen av de berømte Kawartha Dairy iskrem, som selvfølgelig måtte jeg taste.Youngs Point var min siste stoppe på vei hjem, selv om jeg kjørte gjennom en rekke søte landsbyer, inkludert Lakefield, Bridgenorth og Port Perry. Jeg likte kjøre gjennom bølgende åser av dette jordbruksland nordøst for Toronto. Følelsen var tydeligvis deles av en myriade av andre reisende, noen trekker båter på tilhengere, andre ridende på sine motorsykler. Alt i alt var det en perfekt tidlig høst dag og en ideell anledning til å sjekke ut Torontos backcountry