Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Opplevelser på vei til høyeste pub i Afrika

The Drakensberg er virkelig et magisk sted, og det er ikke vanskelig å se hvorfor det er en av Sør-Afrikas største turistmål. Nylig jeg tilbrakte fem dager der, og aldri en gang var jeg bored.We bodde på huset i den lille byen Underberg. Selv om det har egentlig bare to asfaltert vei denne byen er booming med utvikling og er et populært reisemål for byboerne fra Durban. Vi hadde besluttet å bruke følgende morgen prøver ut våre svært grunnleggende fluefiske ferdigheter på en venns dam. Vi sto tidlig opp og være i midten av vinteren, pakket oss i så mange lag med klær som mulig. Dammen så ut som noe ut av en historie bok. Den glatte speilblankt vann reflekterte de omkringliggende snødekte fjell og noen ganger ble brutt av en and svømming gjennom pistrete tåke stiger. Jeg klarte å få en flue fast i sivet, så etter å ha tatt av meg skoene gikk jeg bort på småstein på bank og til min forferdelse hørte ice-breaking. Lyden fikk meg til å endre min plan for vasse ut i vannet for å hekte av fly. Dagen varmet opp fantastisk og etter å fange noen ørret dro vi hjem. Ettermiddagen var satt til side for å gjøre en fottur. Sani Pass hotellet ga oss en liste over turer og resepsjonist, selvsagt tenker vi var fit, friske unge gutter, anbefales en tur som leser "bratt i noen deler". Vel da vi kom til toppen av "bakken" var jeg klar til å gi opp og la gribbene har meg, men utsikten var fantastisk og vel verdt climb.The neste dag bestemte vi oss for å kjøre opp Sani Pass til Lesotho. Dette er en vei som fører opp gjennom et pass i fjellene, og er oppkalt etter San-folket som bebodde området. Det er viktig å ha en 4X4 og pass fordi du passerer gjennom både Sør-Afrika og Lesotho grensestasjoner. Veien var ganske grovt, men overkommelig, og selv om det er bare 8 km til toppen fra SA grenseposten det tar ca 2 timer å nyte kjøreturen. Den solfylte gresset dekket mot nord bakkene sto i sterk kontrast til de sørvendte skråninger som ble skyggelagt og dekket med snø. Naturen var fantastisk og ville rival noen av de beste i verden. Det er mange steder hvor du kan få av veien og ta minneverdige bilder eller bare nyte fjellene. På toppen av passet er en liten landsby med steinbuer alle omgitt av snø og Lesotho grenseposten der vi fant grensen tjenestemenn sammenkrøpet rundt et ildsted. Den iskalde vinden snart kjørte oss inn i den høyeste pub i Afrika hvor kakao ble svelget ned. Jeg skjedd å legge merke til at ingen av drinker ble oppbevart i kjøleskap, men når jeg tok et skritt utenfor skjønte jeg hvorfor, de trengte ikke to.On den nest siste dagen tok vi en kjøretur til Cobham naturreservat for en ny dag med vandring . Inngang koster oss R20 og vi kjøpte en pamflett viser oss stier å vandre. Vi bestemte oss på en tur som fører oss langs en elv. Vi ble ikke skuffet, med fjell på hver side av oss vi gikk stien soaking i naturen og stoppe ofte for å sitte på en stein ved siden av elven og beundre de krystallklare fjellet bassenger. Vi hadde hell av å se en liten flokk av Eland, inkludert en stor Eland okse og en flokk bavianer. Vi tok en pause for å drikke fra det iskalde vannet i elva. Senere den kvelden da vi satt i de historiske Himeville armene nyter en øl ved siden av varm brann jeg fant meg selv følelsen trist å forlate dette stedet, men gjør et mentalt notat til definitivt tilbake