Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Rocky Road To Ecuador

Vel er vi endelig i Ecuador. Men jeg tror vi har opplevd noen motstand fra et høyere vesen! Eller var det noen av våre familier å sende noen vibber for å prøve og få oss til å bo. Eller kanskje skatteloven Office.Firstly vi gjorde aller siste minutt pakking på torsdag og vi sov på lånt foam fra John mamma slik at vi kunne få en tidlig start til slutt pakking på den siste dagen. Flyet var planlagt å forlate på 16:00 fredag ​​(19. september), men vi hadde fortsatt ganske mange i siste liten opprydding. John trodde at han ville våkne opp på 4 am som han normalt gjør, og avslutte kontoer og arkivering. Vi stort sett bare hatt det for å rydde opp og avslutte rengjøring av leiligheten. Men John sov inntil 6 am. Som satte ham bak med et par kritiske hours.In for å fortsatt kunne bruke hengeren til slutt transportere varer som kjøleskap, vaskemaskin, etc til lagringsenheten, hadde vi byttet vår leiebil med John sønn Brett. Den leiebil ikke har en slepekrok. Men Brett hadde også vært under stort press, og hadde jobbet hele natten får klar for en stor off-shore prosjekt (sub-sea gass). Han var ikke rundt å bytte bilene tilbake, som ordnet. Så John kjørte til Brett arbeid for å få leiebil. At trening tok en annen hour.In rush, John hadde forlatt sin sønns hus nøkler i døren da han flyttet våre varer inn i sønnens hjem for oppbevaring. Hans hus-kompis hadde funnet nøklene i døren og låste dem bort i huset (tenker at de var et ekstra sett). Huset kompis hadde telefonen hans slått av mens han var på en avtale, så var ikke engang kontaktes. Det tok ytterligere 30 minutter eller så av John time.While alt dette skjedde og mellom andre oppgaver, hadde John også tatt meg til kjøpesenteret for å gjøre noen siste minutt jobber (internasjonale førerkort osv.). Han hadde også å gjøre en siste leveranse tur til lagringsenheten i leiebil. Men da jeg ringte ham om å komme og hente meg, var han midt i sortering ut sønnens problemer. Så jeg ventet 30 minutter å få en taxi.By denne gangen, kunne vi se at vi kjørte ut av tiden. Det var god timing at min sønn kom for å se meg en siste gang som vi trengte hans Ute /pickup å bære noen av våre kofferter til flyplassen. Mens vi legger dem, hadde John å gjøre en siste tur til sin mor og til å si farvel. I ettertid burde jeg umiddelbart har gått til flyplassen med alle kofferter og møtte John der.Da vi endelig kom til flyplassen og da gikk jeg til innsjekkingen telleren, var jeg tre minutter for sent og fortalte flyet hadde stengt for boarding.After allerede emosjonell fra å si en tårevåte farvel til sønnen min ble jeg fortalt at neste fly var ved midnatt, åtte timer senere. Vi kunne ikke engang innsjekking for ytterligere tre timer. Så vi satt med våre overbelastet traller og ventet. Den eneste flight tilgjengelig var via Brisbane deretter til Sydney som betydde at vi ville komme i Sydney på 9 am neste dag, ca 11 timer senere enn vår booking.We kom i Brisbane klokken 7 AM og løp for å fange kobler flytur til Sydney. Det var så rask jeg sa til John at det ville være ingen måte de kunne overføre vår bagasje til Sydney fly. Vel, vi var ikke overrasket over å finne det var ikke på flyet da vi ankom i Sydney. Jeg gikk til bagasje samlinger for å sjekke mens John sjekket inn for å få en leiebil. Mens han gikk tilbake for å finne meg, la han merke bagasjen som kommer inn på et transportbånd. Tydeligvis fra neste flight.This var ikke slik jeg hadde forestilt oss da vi forlot. Jeg trodde vi ville være godt sov og uthvilt og klar for vår lange flyturen til Santiago. Uansett vi sjekket inn på hotellet og fikk våre keys til rommet. Da jeg åpnet døren til rommet vårt jeg umiddelbart merke til at det var håndklær på badet gulvet og deretter et par meter hengende ut i slutten av sengen. Ooops beklager. Så vi gikk ned og fortalte dem at noen sov i rommet vårt. Det var ganske morsomt egentlig fordi vi hadde bestilt og betalt for forrige natt. Resepsjonen hadde fortalt oss på telefonen (som jeg hadde ringt dem fra Perth å si at vi var sent) at vi var allerede sjekket inn, men som de kunne se vi ble stående rett foran dem. Folk i resepsjonen var veldig høflig og oppgradert oss til et annet rom og hadde også en liten latter om hele greia. Etter våre dusjer vi falt i seng for et par timer sleep.Our grunn for å reise via Sydney var å tilbringe en dag på Sydney Gift Fair. Å muligens tromme opp litt mer business. Men vi var så slitne at vi bare ikke kunne være bothered.Later den kvelden vi ble vekket av røykvarsler gal i våre rom og gjennom hotellet. Ser ut i korridoren ingen syntes å vite hva som foregikk. Men av sikkerhetsmessige forholdsregler vi fikk beskjed om å forlate bygningen. Etter raskt dressing og ta tak i vesentlige (datamaskinene!) Alarmen stoppet. Jeg så ut i korridoren og spurte en fyr som sa at vi kunne gå tilbake til rommet vårt. Du måtte være der og se den morsomme side.Sunday morgen og vi er off til flyplassen for å ta vår flyturen til Santiago. Vi var på gang, og det så ut som alt var på vei i riktig retning. Køen var veldig lang, men jeg var ikke plaget fordi vi var på gang. Men vi burde ha lov til tre timer før den planlagte flyturen time.Then er det vår tur til å sjekke i. Vi visste at vi skulle betale for overvekt og var forberedt - men ikke å bli fortalt at vi ikke kunne gå før vi kan vise en retur flytur fra Quito til Santiago som vil koste oss en ekstra $ 1000 hver. Dette var en forglemmelse av reisebyrå og oss. Men vi ønsket å forlate våre muligheter åpne. Vi kan ikke ønsker å komme tilbake til Santiago direkte fra Quito. Eller med fly. Men vi ønsker ikke å betale $ 2000 når vi vet at fly veldig billig i Sør-Amerika på en One World pass.Just tror de viser du ser på TV som Borderline etc. Her ble vi racing med to store traller fulle av vår poser til et annet skrivebord der vi måtte sortere ut dette rotet med LAN-tjeneste offiser fortelle oss at du har 5 minutter og flyet vil være closed.So den enkle løsningen var å forlate Ecuador ut av samtalen. Vi fortalte dem at vi ville samle bagasjen i Santiago. Vår on-fly til en annen destinasjon var da vårt problem. De ble enige om, og så var vi av. Oh - det overskytende bagasje kostet oss kr 330.00.Many timer senere kom vi i Santiago (via Auckland) med et par timer i ermet før vår neste planlagte avgang. Alt vi måtte gjøre var å samle inn bagasjen, gå gjennom tollen og re-sjekk for flyturen til Quito (som vi allerede hadde bestilt og betalt for). Vi gikk for å sjekke ut gjennom innvandring og deretter beskjed om å betale US $ 120 skatt før innsamling bagasjen og gå ut og deretter tilbake i å fange flyturen til Quito. Dette var rett og slett fordi LAN rep i Sydney ikke kunne se sin egen dum logikk. Vi hadde en billett ut av Ecuador til Bolivia i tre ukers tid, men ikke tilbake til Santiago. En annen ulempe å måtte re-sjekke bagasjen til Quito var at vi måtte betale overvekt igjen - US $ 160. Fordi vi ikke kunne finne våre kvittering for betaling vi gjorde i Sydney. Selv om vi måtte betale overvekt to ganger, og flyplassen skatt på Santiago, var det fortsatt billigere enn å kjøpe to nye Santiago-Quito billetter på $ 1000 hver. Eller sende vår overvekt separat. Men vi burde ha innsett at vi trengte en billett tilbake til Santiago fra Quito innenfor det tillatte tidsramme. Til slutt kom vi i Ecuador. Ved 21:00 på samme dag som vi forlot Australia, kom vi i Quito. Alt gikk så glatt gjennom innvandring og deretter skikker og vi var i hotellet vårt på 22:00. Det er som om vi måtte møte og slå mange utfordringer før ankomst til vår ønsket destination.Hasta Luega