En av de viktigste buddhistiske seremonier er Mong Son Thi Thuc seremoni, som innebærer en imponerende forestilling av høytidelig musikk og rituell dans. De Munkene sang bønn tekster i kor, mens trommer og bjeller lyd i bakgrunnen, må denne kombinasjonen fremkaller både hardhet og mykhet av Buddhism.Christian musikk også bli undersøkt. Noen prest påstand om at sunget velsignelser er dobbelt så kraftig som talte seg. Sammensetningen og undervisning av salmer anses avgjørende oppgaver, utført i henhold til strenge retningslinjer. Lære disse salmene er en grunnleggende plikt for fromme kristne og hver kirke har en godt trent kor. Til å begynne med var den menneskelige stemme den eneste instrument. Senere ble det musikalske instrumenter som orgel lagt. I dag, noen rike kirker har orkestre. Over tid, europeisk kirkemusikk selv påvirket verdslig musikk. Mens store, organiserte religioner som buddhisme, kristendom og islam har etablert sentrale prinsipper, mange folk religioner mangler klare dogmer, etter å ha oppstått fra folkeeventyr. Noen av disse overbevisningene er spesifikke for svært små samfunn eller områder. Hva verdens store og små religioner synes å ha til felles er deres bruk av musikk for å vinne supporters.Among musikken forbundet med Vietnams stedegne religioner, er Hat Chau van (sang besvergelser) mest populære. Denne kunstneriske musikk er utført av tilhengere av fire slott folketroen, som tilber den hellige mor. I motsetning til de store religionene, har fire slott ingen dogmer, læresetninger, eller bønner. Religionens hele innholdet uttrykkes gjennom sanger. Det kan også bli foreslått at musikken er hva som faktisk tiltrekker folkemengder til Holy Mother templene. Det er mange anekdoter om unge jenter kjører hjemmefra for å følge talentfulle musikere som spiller på religiøse trance seremonier og tilbringe hele livet sitt frivillig i Holy Mother templene. Uansett hvor den sprer seg, tilpasser religiøs musikk som passer til lokale smaker. Ser på Vietnams buddhistiske musikk, finner man forskjellige stiler i de nordlige, sentrale og sørlige regionene. Hver stil har blitt sterkt påvirket av regional folkemusikk. Dette gjelder også for kristen musikk. I Nord-Bac Ninh provinsen, bærer kirkemusikk likhetstrekk til lokale Quan Ho folk duetter. Selv Hat Chau Van varierer mellom Nord og Sør. Hva forblir den samme, i Vietnam og over hele verden, er folks kjærlighet til musikk og en lengsel etter åndelig oppfyllelse
By:. Sumariana
.from:https://www.bilindustrien.com/bil/travel/43511.html