Mye av det vi i Vesten se og oppleve i Japan er forankret i Kina og enda lenger vest til India. Disse røttene er lik røttene og arv av vår europeiske arv, resultatet av reisen av tusenvis av år med reise fra antikkens Hellas og Roma over hele Europa til Nord-Amerika, produsere vår civilization.Tanabata, gir den japanske Star Festival, et eksempel av denne japanske lån fra Kina og tidligere lån. Prinsessen og Cowherd, et kinesisk folkeeventyr, var drivkraften bak Tanabata festival. Eventyret handler om Weaver Girl. Vever jente er datter av den Jade Emperor i himmelen. Hver dag, ville Weaver Jente stige ned fra himmelen til jorden for å bade, ved hjelp av hennes magiske kappen. Hun ville forlate hennes magiske kappen på banken, ved siden av bekken. En dag så en cowherd Weaver jente bading. Forelsker seg i henne, han stjal hennes magiske kappen. Vever jente kunne ikke returnere til himmelen. Når Weaver jente kom ut av vannet, grep cowherd henne og bar henne home.When Jade Emperor lært om Weaver Girl, han var sint, men kunne ikke gjøre noe. Hans datter hadde forelsket; Weaver jente giftet seg med ydmyk cowherd. Vever jente vokste hjemlengsel, hun begynte å savne hennes far. Hun fant hennes magiske kappen og bestemte seg for å besøke sin far. Etter at hun kom hjem, ringte Jade Emperor en elv for å hjelpe ham holde henne hjemme. Elva, Melkeveien, strømmet over himmelen. Vever jente ikke kunne krysse elven, så hun kunne ikke gå tilbake til sin mann. Keiseren ga seg, litt. En gang i året, på den syvende dagen i den sjuende måneden i månekalenderen, gjør han Weaver jente og hennes mann, cowherd, for å møte, lage en bro over elven for them.If du kjenner stjernene, kan du plukke ut Vega (Weaver Girl) og Altair (de lave cowherd). På den syvende dagen i den syvende måne måneden, vises Melkeveien være dimmer, slik at de kan nå hver other.This kinesisk folkeeventyret inspirert en japansk versjon: Orihime var datter av Sky King. Hun vevde vakre klær ved bredden av Melkeveien. Hennes far elsket Orihime sin klut. Hun jobbet hardt hver dag for å veve tøy til Sky King. Orihime var trist, hun jobbet hele tiden. Hun ville aldri møte noen, Orihime fryktet hun ville aldri falle i kjærlighet. The Sky King vokste bekymret, han introduserte Orihime til Hikoboshi. Han var en cowherder, bor og arbeider langt unna på den andre siden av Melkeveien, elva. Orihime og Hikoboshi møtte, de ble forelsket, de var married.Orihime stoppet veving klut for Sky King; Hikoboshi kyr forvillet over himmelen. The Sky King ble sint, setter Melkeveien mellom Orihime og Hikoboshi. Han forbød dem å møte. Orihime gråt og ba sin far for å la dem møtes igjen. The Sky King sa de to kunne møtes på den syvende dagen i den sjuende måneden så lenge Orihime jobbet hardt, etterbehandling hennes weaving.Their første møtet var en fiasko, de kunne ikke krysse elven, var det ingen bro. Orihime gråt og gråt. En flokk med skjærer fløy i, lovende henne at de ville lage en bro av vingene deres, hjelpe henne til å krysse elven. Når regnet faller, kan skjærene ikke kommer. Orihime og Hikoboshi håper på godt vær neste år. Hvis himmelen er klar og det ikke kommer regn, skjærene hjelpe Orihime og Hikoboshi meet.As den japanske historien ser tilbake til den kinesiske historien, ser den japanske festivalen av Tanabata tilbake til kinesisk festival: The Festival å trygle om Skills. Begge festivaler feire møtet i Altair og Vega. Den kinesiske festivalen spre seg til Japan under og etter Heian perioden. Som i Kina, den japanske be om ferdigheter. Under Edo-perioden i Japan, skrev gutter og jenter deres ønsker på papirstrimler. Jentene ønsket å forbedre sin sy og håndverk; gutter ønsket å forbedre sin håndskrift. Dagens Tanabata fortsatt en festival av ønsker, enten de seremonielle eller faktiske wishes.Tanabata festivaler feires over Japan på den syvende natt av den syvende måne måneden, men den mest kjente er i Sendai, hvor folk tradisjonelt bruker syv ulike typer dekorasjoner. Seks av de syv dekorasjoner representerer ulike ønsker. Papirstrimler representere ønsker om god håndskrift og studier. Papir kimonos representerer ønskene for god sy; de kimonoer også avverge ulykker og dårlig helse. Papirtraner representerer ønskene til familien sikkerhet, helse og langt liv. Vesker representerer ønskene til god forretningsskikk. Nets representere ønsker for godt fiske og høsting. Søppelsekker representere ønsker for renslighet og unngå å sløse med ressurser. De endelige dekorasjoner er streamere, og disse er de strengene som Orihime brukes til å veve for father.When henne vi se en Tanabata festival i dag, vi ser en feiring som går tilbake hundrevis av år, over havet til Kina, og kanskje til og med lenger. Hva skjedde før Kina har blitt skjult av tidens gang. Uansett når og hvor Tanabata opprinnelse, er historien en nydelig, fantasifull fortelling. Den Tanabata festivalen i Sendai er en nydelig, fantasifull opplevelse
By:. Tom Aaron
.from:https://www.bilindustrien.com/bil/travel/41600.html