Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Tour I Ecuador For Galapagos Cruise

Vi ankom sent på kvelden i Quito etter sirkle flyplassen for noen tid. Min mann og jeg kom til Ecuador for å besøke vår datter som studerer i sør for Ecuador. Mens det vi ønsket å besøke Otavalo og cruise på Galapagos-øyene. Vi var glade for å se vår guide, Jorge, møte oss på flyplassen som timen var sent, og det var ingen drosjer å bli sett. Vår guide hadde ventet tålmodig på flyet til land. Vi fant ut senere at flyforsinkelser i og ut av Ecuador, spesielt Quito, er vanlig i enkelte perioder. Quito, er i Andesfjellene, over 9000 meter over havet og landing det tar dyktighet og tålmodighet av en erfaren pilot. Jorge var svært vennlige, vennlig og snakket perfekt engelsk. Viste seg at han hadde levd en stund statene, i New Jersey. Vi sjekket inn den kvelden til vårt hotell, Dann Carlton. Vi hadde valgt dette hotellet som det ligger i Mariscol området, kjent for gode restauranter, og mange bra butikker. Vi ønsket et hyggelig hotell, ikke for dyrt, med gangavstand til butikker og restauranter. Andre alternativer kan ha vært JW Marriott eller Swissotel, også i nærområdet. Vår tur selskapet, arrangert Stanford Reise Systems våre turer, overføringer, Galapagos cruise og flyreiser til Galapagos-øyene. Opprinnelig hadde vi ønsket å bo i den gamle koloniale området nær hovedtorget i San Francisco og La Compania kirke. Selv om mange av hotellene der har den gamle sjarm, fant vi ut at de mangler en viss standard av service, pluss tilgang inn og ut av den koloniale delen, "gamle Quito" kan være vanskelig siden veiene er smale - de fleste av dem ble bygget flere hundre år siden = og trafikk og lunger kan være en problem.TOUR AV Otavalo MARKETOn fredag, Jorge og hans sjåfør, møtte oss på hotellet lobbyen som vi hadde planlagt en hel dag til området nord for Quito, kjent som Otavalo landet. Dette området er omtrent en og en halv til to timers kjøring nordover. Vi hadde en sjanse til å se de små ecuadorianske byene Peguche og Cayambe underveis. Jorge visste alle lokalbefolkningen og introduserte oss til hans venner og kolleger. I dette området er en utdødd vulkan {Ecuador er full av vulkaner} og en vakker innsjø, perfekt for en ettermiddag spasertur. I Peguche, møtte vi den lokale Weaver, kjent i området for sine gobeliner og han viste sin kunst til oss, samt møte en lokal instrument maker som gjør Andesfjellene fløyter og andre instrumenter for lokale band. Først en demonstrasjon på hvordan å gjøre instrumentene, og deretter en forestilling for oss. I Otavalo Market, Otavalo indianerne bringe handelsvarer fra miles rundt for salg eller byttehandel. Det er et yrende friluft markedet, og Otavalo indianerne er et stolt og selvstendig urfolk fra nord i Quito. Lunsj ble servert på en en ecuadoriansk hacienda nær byen. Hacienda Cusin har nesten tre århundrer med historie i Ecuador for å skryte of.ON til Galapagos OG VÅR CRUISEAn tidlig om morgenen avreise med guide til flyplassen, og vi møtte en representant fra skipet. Bagasjen ble merket og lagret for levering på skipet, og vi var på vei til Galapagos for våre eventyr cruise. Ankommer Baltra øya, flyplassen er liten, og du må først registrere før du går inn. Galapagos-øyene er faktisk en nasjonal del og regulert av park service. Du må betale en inngangsbillett for å delta. Når på øyene, er det første fantastiske ting du legger merke til at dyrene har ingen frykt for å være rundt deg. De går rett opp til deg, eller bare ignorere deg og gå rett forbi og selv synes å være litt nysgjerrig på hvorfor du har kommet til å besøke sin øy. Skipet vi var på ble nylig pusset opp: med alle nye dekk møbler, splitter nye main lounge room møbler, nye hårfønere i privat bad osv. Det var 15 forskjellige land representert på vår båt, med mange passasjerer fra USA, selvfølgelig. Jeg brukte glass nederst båt en ettermiddag. Nei, du trenger ikke å gjøre en bestilling. Den snorkling er stor. En ettermiddag, vi så, fra soldekket, en stor svart Manta Ray, den gigantiske slag. Mange så det mens snorkling. Vi bestemte oss for å gå ned til stranden for noen snorkling. Den kjølige vannet var velkommen etter vår varm fottur. Ved første, lekket min maske litt rundt templene så hvert minutt eller så stoppet jeg å tømme masken. På tross av alt dette, kunne jeg se, og likte det mer og mer. På et tidspunkt, svømte en sjøløve ved å sjekke oss ut. Da James så en pingvin på steinete skrent ved siden av oss. En liten stund senere pingvinen må ha falt i vannet fordi vi så ham svømme rett under oss. Wow! Etter omtrent en time med snorkling, gikk vi tilbake til skipet, hadde en iskrem sosiale, og deretter noen down-tid til å sitte på dekk og ta opp på min journal. Skipet var fortsatt i bukten, og vi hadde en fantastisk utsikt over den røde stranden og øyene utenfor. To andre passasjerer kom og satte seg med oss. James første ord etter å sitte ned og se visningen var: "Alt dette, og himmelen, også." Amen brother. Amen. På bare fire dager, så vi tonnevis av dyreliv, inkludert en pod av hai i to 'vann. Øyene er bedre enn du kan forestille deg. Maten om bord er veldig god, og tjenesten er utmerket. Mannskapet er kjempefint, øyene vakker. Vi bodde på øverste dekk i en god hytte, men du bruker ikke tid på rommet ditt, bortsett fra å sove. Badet er liten, men som forventet på en båt. Vi hadde en fantastisk cruise, møte fantastiske, interessante mennesker fra hele verden