Men milliardæren franskmannen har Francois Pinnault sett enda et gap i markedet og er utdanne italienerne med sin gode smak. Francois Pinnault eier av Artemis SA er en betydelig aktør i luksusvarer markedet, og er også eier av Christies auksjon huset. Hans franske fingre har mange hull i mange paier, er han mektig på mange fronter, men den moderne kunsten verden synes å være suring opp en ny arv for ham. Som om å være den franske eieren av en tidligere (stolt) Britisk Auction House var ikke nok av tabu. Franskmannen har nå opptjent interesser i et offentlig kunstgalleri i Venezia der hans private samling ruiner. Bygge bro over gapet? Det faktum at en milliardær ønsker å åpne sin private samling til publikum er ikke noe nytt, men heller det faktum at han er en milliardær som eier en av de største auksjonshus i samtidskunsten i verden er noe som bør tiltrekke seg oppmerksomhet. Dette sammen med det faktum at inntil Maxxi Art Museum i Roma åpner i slutten av mai har det tidligere ikke vært noen store moderne kunstmuseer i Italia, men likevel en franskmann besluttet å endre dette og kompensere for gapet mangler i italiensk kultur. Mektigste mannen i kunsten worldThe auksjonen verden er pepret med gråsoner så langt som etisk atferd går og dette synes å være en annen. Det faktum at Christies allerede eier en kommersiell art gallery i London, fører Rådyr-/hjortelår forvirring i mange folks øyne. Spesielt når det er slike klare distinksjoner så langt som forhandlere versus auksjonshus gå. Det faktum at den franske eieren av Christies, rangert som den mektigste mannen i kunstverdenen i ArtReviews 2006 magasin holder den første største moderne kunstgalleri i Italia lukter av monopolisering i en skitten kommersiell konstruksjon som er kunsten verden. Realiteten i museumThe Dogana fyller en smal trekantet landtunge rett ved nesen av Venezias Dorsoduro, øya som danner den vestlige kvartal Venezia, ved munningen av Canal Grande. Mens bygningen, stedet hadde lite rom for stillas og kunne ikke holde de 120 arbeiderne som var nødvendig, så en midlertidig port var reist og flytende broer hevet, selv en kantine ble heist på stilts.The museet er vakker og en stor ressurs for Venezia. Problemstillingene rundt innsamling, å være en patron, å eie et museum og eie et auksjonshus ikke negere fra det faktum at la Dogana er et imponerende stykke håndverk og bare legger til sjarmen. En kort flytur til Venezia vil alltid vise seg givende og i den forbindelse er ikke rart Pinnault har valgt det som et sted for sin kunstsamling. Men som kan forventes i løpet av Biennale det vil bli pakket med lite rom for personlig nytelse. Off season er en mye bedre innsats til glede for hva Venezia har å tilby
By:. KimChambers
.from:https://www.bilindustrien.com/bil/travel/32984.html