edelstener, India, juveler, Taj MahalThe velstående Mughals som bygde Taj Mahal og regjerte India fra 1526-1707 omgitt seg med diamanter, rubiner, smaragder, og perler som ble en integrert og blendende del av deres liv . Kresne og kultur herskere, støttet de mange og varierte artister, slik at de kan produsere smykker, malerier og husholdningsartikler i forhold som tillot dem ikke onlyfinancial frihet, men tid til å lage sin masterpieces.The overflod av perler i India var så stor dyktighet av disse unge guttene hverdagslige objekter til kunstverk. Uansett hvor en Mughal så, florerte skjønnhet. Selv en ydmyk krykke toppen ville bli skåret av jade og innsatt med gull og edelstener. I en landsby det ville være laget av tre. En Mughal backscratcher ble laget av jade med sølv og forgylt bronse beslag i stedet dannet fra en base metal.Mughals flyttet Emaljerte spillebrikker rundt styrene selv som landsbyboerne pleide enklere biter av flere naturlige ingredienser. En bolle? Det kan være bergkrystall med forgylte sølv mounts i et palass og et hermetisk legering under beskjedne hytter. Rike og fattige røkt vannrøret (huqqa), men den oppsvulmede vann oppbevaring av landsbyboer er huqqa kan være messing, mens i et palass det ble slått gull eller innlagt nephrite jade. Kopper, gryter, spittoons og oljelamper ble også skåret fra jade for de velstående Mughals. Brukte elementer var prydet med edelstener og formet med grasiøse kurver, kamskjell og flutes.Indian håndverkere utviklet en eksklusiv prosess som tillater dem å sette steiner i en bred variasjon av mønstre. De monterte diamanter, rubiner og smaragder i fantasifulle design og slynget denne kunstformen til et nivå som tidligere unseen.Jewelry var en naturlig skjerm for edelstener. Velstående kvinner hadde på seg ikke bare håndleddet armbånd, fotlenker og halskjeder, men også arm band, hår ornamenter og panne ornamenter. Ringer prydet sine ører, fingre og tær. Mennene hadde på seg armen band, turban pyntegjenstander, smykker, amuletter, og svært dekorative dolker gjemt i deres cummerbunds.Flamboyant som Mughal smykker var, ble den usynlige side ofte ferdig vakkert nok til å bli vist. Et slikt eksempel er et anheng satt med rubiner og diamanter for å ligne en fugl med baksiden fullt gravert i en mer realistisk fremstilling av den samme fjærkledde creature.One spesiell teknikk mest definitivt knyttet til Mughals og deres smykker gjør er Enameling. Den fineste i sitt slag i verden ble skapt i Royal Kunst skoler med dyktige og uttrykksfulle kunstnere. Europeere som brakte den rudimentære versjon av enameling til India ble snart distansert av Mughal-era indianere som tok prosessen til unektelig høyere nivåer. Imperial workshops opprettet en konstant strøm av kopper, ringer, armbånd, gaming stykker, anheng, dolker, bokser, sverd, armbånd, tå ringer, munnstykker for en vannledning slanger mv fra emalje av storslått quality.Ivory, jade og rock krystall var ofte innlagt med rullet gull som var igjen innlagt med høy kvalitet edelstener. Det var ikke uvanlig etter gjenstander å stille ut en kombinasjon av materialer og techniques.Gold og sølv ble hamret sammen i intrikate mønstre som deretter ga en rik glans til huqqas, smykker, dolker, halskjeder, anheng og kjempe elementer inkludert økser, skjold og våpen fat rests.Items både i og utenfor palasset ble forvandlet av kunstnernes hånd og øye. Gullsmeder av Mughalene absolutt skapt Midas Touch for sine herskere
By:. Dusty Baldwin
.from:https://www.bilindustrien.com/bil/travel/32865.html