Norge bil >> Bil >> reise >> Content

Chicago ved første øyekast

Chicago, Arlington House Youth Hostel, Fredag, 21. oktober 06:05 AMSO her er jeg igjen, på en annen kort utflukt hjemmefra. Jeg har vært våken i en time allerede, og bestemte seg for det beste er å stå opp og sette mine første inntrykk på papir. Siden det er bare en times tidsforskjell mellom Toronto og Chicago jeg bestemte meg i går var jeg ikke engang kommer til å endre klokken min over. Så når jeg kom ned i morges for å bruke gratis datamaskinen på Arlington Youth Hostel i Chicago, skjønte jeg det ikke 7 am, men faktisk bare 6 am. Vel, enda bedre, vil det gi meg mer sjanse til å explore.A tur til Chicago har vært i arbeid en stund. Jeg har vært her to ganger før, en gang i 2001 med tre av mine venner, og en gang i april 2003 for å møte min venn Linda som jeg har kjent fra hjemme i Østerrike siden vi er 10 år gammel. Du innser at du begynner å bli gammel når du kan si til noen at du har kjent dem i 30 år ... Så Linda, som nå bor i Indiana, og jeg bestemte meg for å gjenforenes i Chicago igjen, så hun planlegger å komme i dag på 10:25 med South Shore jernbanelinjen. Jeg, derimot, bestemte seg for å fly denne gangen, i stedet for å kjøre eller ta toget (15 timer fra Toronto!) Som jeg gjorde de to siste times.As jeg har gjort flere ganger i år allerede i mine turer til New York City og Vancouver /Victoria, bestemte jeg meg for å bruke min Airmiles å komme ned til Chicago på en gratis flytur, og hvilken stor avgjørelse som var siden flyet er litt over en time lang. Med hjelp av Airmiles, er dette utvikler seg til å bli en virkelig fornuftig og kostnadseffektiv weekend getaway i en stor by som vil tillate meg å holde kostnadene så lave som possible.Yesterday, fløy jeg ut av Pearson International Airport ved 4: 45 pm og ankom 05:30 Chicago tid. Chicagos O'Hare flyplass er verdens travleste flyplass, og skal man dømme etter størrelsen på terminalene, kan jeg bare stemme. Etter å ha gått noe som føltes som miles jeg nådd nivået der T-bane tog går, og jeg kjøpte en 3-dagers besøkende billett for US $ 12.00. Chicago, i likhet med New York City, og har en stor transit system, med et stort nettverk av sammenhengende busser, undergrunnsbaner og forhøyet tog. Jeg er fascinert av "el-tog" system som går gjennom sentrum og "Loop" som det kalles. Toget på stylter har eksistert siden tidlig på 1900-tallet, og det tillater deg å se noen av de vakre arkitektur som Chicago har å offer.My mål var Arlington House Youth Hostel, et sted jeg allerede hadde bodd på i løpet av min tidligere to turer. På US $ 56,00 per natt for et privat rom for to personer (riktignok med felles bad), kan du ikke slå prising. The Arlington House ligger i det vakre nabolaget ved Lincoln Park og bokstavelig talt bare 15 minutter fra sentrum med el-tog eller buss. Det tok meg 45 minutter med tog for å komme til Washington Station sentrum der jeg skiftet over til den røde linjen som bare tok ca 10 til 15 minutter for å få meg til å Fullerton.I er vanligvis ganske stolt av min "høyt utviklet sans for orientering ' , men da jeg forlot Fullerton el-togstasjonen det var mørkt allerede, og jeg umiddelbart endte opp med å vandre vestover på Fullerton, i motsatt retning av hvor jeg skulle gå. Jeg klarte å lykkes utsette min ankomst på vandrerhjemmet ved ca 45 minutter på grunn av gå i feil retning og ikke være i stand til å få kontakt med alle som kan ha kjent hvor ungdomsherberget er. Ingen av DePaul universitetsstudenter som jeg spurte hadde noen ide om hvor skjæringspunktet mellom Lincoln og Fullerton var, var de sannsynligvis alle ny i byen selv. Jeg endelig kommet til den neste større skjæringspunktet "Ashland" og innså at jeg hadde gått ca 2 eller 3 km vestover, i feil direction.Pretty sliten fra rullende min koffert rundt bestemte jeg meg for å ta bussen tilbake øst på Fullerton og ankom Arlington huset ikke mye senere. The Arlington House med sin store entré full av unge (og eldre) reisende og dens absolutt spartanic rom (ingen garderobeskap, ingen nattbord, ingen bordlamper, ingen stoler, ingen pulter - bare et metall køyeseng for vår privat rom) er alltid en opplevelse. Men jeg elsker det, det gjør meg ung igjen for å henge med alle disse verden reisende og eventyrere av ulik ages.I hadde opprinnelig planlagt å dra downtown, men på grunn av omkjøring mitt var jeg ganske bæsjet og bestemte seg for å bare gå og spise noe lokalt. Jeg ruslet sørover på Clark Street, som har mange livlige små restauranter og plopped meg ned i et sted som heter Ranalli der jeg hadde en ekstremt mettende suppe, salat og tiramisu middag. Etter alt dette kjører rundt var det fint å sitte ned, lese avisen, inkludert arrangementskalender og prøve å finne ut hva eventyr kan være i vente for denne weekend.Today Jeg sto opp tidlig, faktisk en time tidligere enn jeg trodde siden jeg ønsker å gjøre noen Utforsker før min venn Linda kommer inn i byen. Jeg planlegger å møte henne på 10:25 på Randolph Street togstasjon, så jeg har noen timer for å utforske før hun kommer inn i byen.Jeg kan ta en buss nord, eller gå sørover inn i gamlebyen området, i nærheten av North Street.It 's kommer til å bli interessant .....